ניהול מוניטין ברשת – איך גוגל מחשב את המוניטין העסקי שלכם?

ניהול מוניטין עסקי ברשת הוא מקצוע לכל דבר ולעיתים אפילו מאתגר מאד. בכתבה זו נביא בפניכם כמה נקודות חשובות לגבי ניהול המוניטין העסקי שלכם ברשת ומהן המגמות והדברים המשפיעים על הנוכחות הדיגיטלית שלכם וכמובן על המוניטין העסקי.

 

התנהגות גולשים

האלגוריתם של גוגל לוקח בצורה משמעותית את התנהגות הגולשים כחלק מחישוב הדירוג של תוצאות החיפוש. התנהגות גולשים כוללת: זמן שהייה, ניווט, חיפוש בתוך העמוד ועוד פרמטרים אחרים הקשורים להתנהגות הגולש. 

גולשים רבים מתעניינים דווקא בתוכן שלילי ולכן ההתמודדות שלנו עם מידע שלילי בתוצאות החיפוש בניהול המוניטין העסקי הופכת למאתגרת הרבה יותר.

 

היענות של גוגל לבקשות הסרה ומערך דיווחים על תוכן פוגעני

בשנים האחרונות ישנו גידול משמעותי בהענות של גוגל לבקשות הסרה של תוצאות שליליות מהאינדקס. בנוסף, גוגל שכללה את מערך הדיווחים שלה על תוכן פוגעני ברשת. התוצאה של פעולות אלו אכן מבורכת וטובה עבור ניהול מוניטין עסקי מוצלח ברשת ומקל מאד על הניהול השוטף.

מערכת מוניטין

יתרון לאתרים סמכותיים ומותגים

דבר נוסף שמקשה על דחיקת איזכורים שליליים הוא היחס של גוגל לאתרים בולטים משמעותיים כגון אתרי חדשות ואתרי תוכן חזקים. גוגל מקנה מקום של כבוד לאתרים של מותגים ואתרי חדשות ותוכן מובילים, לכן במקרים של איזכורים שליליים באתרים כאלו, יהיה קשה מאד לדחוק אותם וזה יהיה כרוך בעבודה מאומצת ואניטנסיבית.

 

התחזקות אתרי חוות הדעת ואתרי דירוגים

בשנים האחרונות ישנה מגמה של התחזקות המעמד של אתרי חוות הדעת ואתרי הדירוגים למיניהם. אנשים רבים נותנים משקל רב לתגובות של גולשים או משתמשים ברשתות חברתיות לפני שהם מקבלים החלטה לגבי רכישה או שימוש במוצר או שירות כל שהוא. 

הבעיה מתחילה כאשר גולשים או משתמשים מטים לרעה את מאזן הביקורות של העסק על ידי איזכורים או תגובות שליליות ובכך פוגעים במערכת המוניטין העסקי בהינף יד.

 

מיתוג בתוך תוצאות החיפוש

כלי חינמי של גוגל נקרא בשם: Google My Business. כלי זה מאפשר להציג כמה שיותר מידע רלוונטי על העסק כבר בעמוד הראשון. היתרון הגדול של שימוש בכלי הזה הוא בעצם יצירת נוכחות דיגטלית מרשימה עד כדי ניראות של מיני אתר עסקי. החסרון הגדול של מערכת זו הוא היכולת לכתוב ביקורות שליליות ממש בלחיצת כפתור. יחד עם זאת, גוגל מאפשרת לשלוח דיווחים על שימוש לרעה במערכת ולהסיר דיווחים ותוכן פוגעני.

 

לסיכום:

ניהול מוניטין עסקי ברשת הוא לא עניין של מה בכך. לעיתים נדרשת עבודה סיזיפית וקשה כדי למחוק או להדחיק איזכורים שליליים. יחד עם זאת, כיום ישנן דרכים שונות המקילות על העבודה ועל הניהול השוטף של המוניטין העסקי ברשת.

כללי